lundi 2 janvier 2012

Bułeczki z oliwkami – Petits pains aux olives

Wersja polska:
Trudność : 3/5
Skłdniki wkładamy w następujacej kolejności do maszyny do chleba :
  • 275ml letniej wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 500g mąki (ja użyłam specjalnej mieszanki do chleba wieloziarnistego)
  • 1 torebka drożdż sypkich
Ustawiamy na program który wyrabia ciasto bez pieczenia i… czekamy. Po ok 30 min. czyli kiedy ciasto bedzie juz dobrze połączone, ale ciagle w trakcie mieszania dodajemy szklanka zielonych oliwek bez pestek. Po narośnieciu ciasta pozostaje nam tylko wyrobić małe bułeczki. Ja piekłam moje w 200°C przez ok. 15 minut.


Version française:
Difficulté : 3/5
Je mets les ingrédients dans la machine à pain dans l’ordre suivant :
  • 275 d’eau tiède
  • 1 cuillère à café de sel
  • 1 cuillère de miel
  • 2 cuillères d’huile d’olive
  • 500g de farine pour pain aux céréales
  • 1 sachet de levure
On choisit le programme « pâtes levées » et…  on attend. Environ 3o minutes après on ajoute les olives vertes dénoyautées. A la fin du programme, il ne nous reste qu’à former des petits pains et les faire cuire à 200°C pendant 15 minutes.



4 commentaires:

  1. Wytrawne bułeczki idealnie trafiają w moje kubki smakowe. A najnbardziej, lubię ich zapach. :)

    RépondreSupprimer
  2. I do tego proste do zrobienia! Pod warunkiem posiadania tego bezcennego wynalazka jakim jest maszyna do chleba!

    RépondreSupprimer
  3. wyśmienicie się prezentują!tak domowo,rustykalnie;)
    pozdrawiam ciepło!

    RépondreSupprimer